Wybrano ofertę na budowę mostu na Dunajcu w Kurowie. Która firma wykona inwestycję? Zobacz szczegóły!

Polsko-węgierskie konsorcjum firm : Przedsiębiorstwo Wielobranżowe BANIMEX Sp. z o.o. z Będzina i Hódmezővásárhelyi Útépitő Korlátolt Felelősségű złożyło najkorzystniejszą ofertę na budowę mostu na Dunajcu w Kurowie, w ciągu DK75. Inni oferenci mogą się jeszcze od tej decyzji odwoływać.

Polecamy: Nowy sprzęt zasilił limanowski szpital. Zobacz urządzenie warte 200 tys. złotych

Do przetargu na budowę mostu w Kurowie koło Nowego Sącza, na Dunajcu, wpłynęło 8 ofert. Oferta najkorzystniejsza wybrana została zgodnie z art. 91 ust. 1 ustawy Pzp, na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, gdzie cena stanowiła 60% a kryteria poza cenowe 40%. Oprócz ceny brano pod uwagę równość podłużną nawierzchni, termin realizacji, minimalizację utrudnień dla kierowców a także doświadczenie zaproponowanej kadry kierowniczej. Zaoferowana cena brutto za wykonanie inwestycji wynosi 189 096 206,12 złotych.

Zgodnie z deklaracją wykonawcy roboty wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie zostaną wykonane w terminie 25 miesięcy od daty zawarcia umowy. Do czasu realizacji robót nie będą wliczane okresy zimowe (tj. od 15 grudnia do 15 marca).

Polecamy: Niezwykła Legenda o Niedzieli Palmowej. Musisz to obejrzeć! [wideo]

Nowy obiekt zaprojektowany został zgodnie z parametrami technicznymi wymaganymi dla drogi klasy GP (główna przyśpieszona). Będzie położony poniżej starego obiektu i dłuższy od poprzednika o 200 m. Całkowita jego długość wyniesie 602 metry, szer. 17,18 m, natomiast pylony wznosić będą się na ok. 33,5 m od poziomu terenu. W ramach inwestycji na odcinku 2 km zmieniony zostanie przebieg drogi krajowej nr 75: od parkingu w Tęgoborzu do skrzyżowania w Kurowie. Most będzie miał po jednym pasie ruchu w każdym kierunku. Ze względu na jego konstrukcję i lokalizację możliwa będzie dobudowa drugiej jezdni z dodatkowym mostem.

Istniejący most w Kurowie został wybudowany w 1943 r. i ma 407,6 m długości. Jest zbyt wąski, ponieważ jego szerokość wynosi tylko 7,5 m, co powoduje, że szerokość jezdni wynosi 6 m i stan techniczny starego mostu jest zły, stąd konieczność budowy nowego obiektu.

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., źródło: GDDKiA Kraków