Wczoraj, 19 listopada, udało się dokonać odbioru technicznego budowy dróg i parkingów przy Urzędzie Gminy oraz przy Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Dobrej.

Nowy układ drogowy to wspólna inwestycja gminy Dobra oraz powiatu limanowskiego. Całkowity koszt projektu to prawie 1,9 mln złotych, z czego Starostwo Powiatowe w Limanowej przekazało dofinansowanie w kwocie prawie 760 tys. zł. Stanowi to 40 proc. kosztów. Pozostała kwota (60 proc. kosztów) została zabezpieczona z budżetu gminy.

Polecamy: Zderzenie samochodów na drodze wojewódzkiej i kolizja na krajówce – na drogach jest naprawdę ślisko!

-W 2016 roku zleciliśmy wykonanie projektu budowlanego. W marcu 2017 roku zostały podjęte odpowiednie uchwały o wspólnej realizacji tego zadania przez Radę Gminy Dobra i Radę Powiatu Limanowskiego. W ślad za tym, 23 marca 2018 roku pod zawarte zostało porozumienie określające zasady realizacji i finansowania zadania pomiędzy Gminą a Powiatem. 21 maja 2018 roku ogłosiliśmy przetarg w ramach którego jako wykonawcę zostało wyłonione Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych „DUDA” Grażyna Duda oraz Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych „Beskid” G.A. Duda Spółka Jawna. Umowę zawarliśmy 5 lipca 2018 roku na kwotę 1 827 552,10 zł - informuje Wójt Gminy Dobra Benedykt Węgrzyn

Polecamy: Najważniejsze stanowiska w województwie rozdane. Limanowszczyzna pominięta

Zakres prac inwestycji obejmował m.in. przebudowę dwóch zjazdów z drogi powiatowej, przebudowę i rozbudowę układu dróg wewnętrznych z parkingami, ciągami pieszymi oraz infrastrukturą w tym oświetleniem zewnętrznym, kanalizacją deszczową, rozbudową sieci hydrantowej oraz przebudowę sieci telekomunikacyjnej.

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.