Most Heleński: kiedy otwarcie? Kierowcy wkrótce odetchną z ulgą! [zdjęcia]

2 min czytania

Nowy Sącz: wkrótce kierowcy w regionie odetchną z ulgą. Już 11 maja Most Heleński zostanie uroczyście otwarty. Zobacz szczegóły i zdjęcia z placu budowy!

11 maja odbędą się uroczystości związane z otwarciem nowego mostu heleńskiego, a już dzień później będą mogły po nim przyjeżdżać samochody.

Polecamy: Limanowa: kandydat na europosła Michał Cieślak spotkał się z mieszkańcami [zdjęcia]

-Na moście odbywają się już końcowe prace, takie jak układanie warstwy chodnika, malowanie pasów, ustawianie znaków oraz prace porządkowe mówi zastępca prezydenta Nowego Sącza Artur Bochenek. Dokumentacja kończąca inwestycję jest skompletowana. Dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Nowym Sączu Adam Konicki był już w Wojewódzkim Nadzorze Budowlanym w Krakowie i odbył pierwsze konsultacje związane z odbiorem mostu.

Szczegóły techniczne nowego mostu:

  • Długość każdego z dwóch przęseł (łuków) wynosi 165 m
  • Całkowita długość mostu wynosi 345,40 m

Most został posadowiony pośrednio na palach fundamentowych długości 7 m dla przyczółków (1 przyczółek od strony Zamku, 1 przyczółek od strony dzielnicy Helena) oraz 9 m dla filara środkowego

Konstrukcja mostu jest konstrukcją łukową z jazdą dołem z sieciowym układem wieszaków tzw. Network Arch” (zastosowano wieszaki linowe wykonane z lin stalowych o 64 splotach) i z żelbetową płytą pomostu opartą na stalowym ruszcie

Zastosowanie konstrukcji Network Arch” - siatkowego układu wieszaków - ma na celu zmniejszenie przekroju łuków, ich wysokości i szerokości, który to przekrój jest bardziej smukły i w związku z tym stapia się z otoczeniem. Dodatkowo zastosowany układ wieszaków umożliwił zmniejszenie ich średnicy i przełożyło się to na efekt znikania wieszaków” w otoczeniu. Również dobór koloru konstrukcji łuków i wieszaków - jasny szary - miał na celu zespolenie” się konstrukcji z otaczającym ją krajobrazem

Polecamy: Policja w Limanowej ma nowe radiowozy. Zobacz dwa nowe pojazdy!

Klasa obiektu mostowego: A - najwyższa według polskiej normy i klasa 150 - najwyższa według normy obciążenia natowskiego STANAG, czyli most przystosowany jest do przejazdu kolumny pojazdów wojskowych o tonażu 40 ton

  • Szerokości użytkowe mostu:
  1. jezdnia drogi głównej na moście - 4 pasy po 3,5 m
  2. jednokierunkowa ścieżka rowerowa z możliwością korzystania przez pieszych szerokości 2,50 m
  3. chodnik dla pieszych szerokości 1,50 m
  • Łączna szerokość mostu wynosi: 25,50 m

Do budowy mostu zużyto około 4955 ton stali (zarówno konstrukcyjnej jak i zbrojeniowej) i ok.6366 m3 betonu (na budowę 2 przyczółków, filara środkowego, płyty żelbetowej i kap chodnikowych).

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., źródło/fot. UM Nowy Sącz

Autor: Start