Digital marketing dla małej firmy. Jakie metody reklamy wybrać?

Marketing cyfrowy, czyli inaczej digital marketing to metoda promocji wykorzystywana obecnie powszechnie, by dotrzeć do wielu klientów. Bazuje na mediach cyfrowych, czyli nie tylko na internecie, ale także wykorzystuje urządzenia jak smartfony, tablety, telewizory Smart TV. Jakie metody digital marketingu sprawdzą się dla małej firmy?

Małe firmy również mogą korzystać ze skutecznej reklamy bez ponoszenia wysokich kosztów. W tym przypadku bardzo dobre efekty przynoszą różne metody zaliczane do marketingu cyfrowego – digital marketing łączy wysoką skuteczność wraz z przystępnymi cenami, dlatego chętnie wybierany jest również przez mniejsze biznesy.

Jakie metody digital marketingu sprawdzą się w promocji mniejszej firmy, która nie dysponuje dużym budżetem?

SEO – reklama w wyszukiwarkach online

Jedną z najpopularniejszych metod reklamy internetowej i cyfrowej jest SEO – optymalizacja i pozycjonowanie stron internetowych. Pod tym terminem znajduje się metoda reklamowa służąca do poprawy widoczności strony WWW w wynikach wyszukiwania, na przykład w wyszukiwarce Google. Gdy strona jest prezentowana na wysokiej pozycji w TOP 10 wynikach wyszukiwania, wtedy dociera na nią więcej potencjalnych klientów.

Reklama przez SEO jest bardzo przystępna cenowo, dlatego mogą zdecydować się na nią nawet mniejsze firmy. Warto jednak zaznaczyć, że pozycjonowanie stron powinno traktować się nie w kategorii jednorazowego działania, ale procesu. Tylko wtedy można uzyskać najlepsze efekty.

E-mail marketing

Tanią, a przy tym skuteczną metodą reklamową zaliczaną do kategorii digital marketingu jest również e-mail marketing. Chociaż bardzo często metoda ta kojarzona jest jako mało efektywny sposób promocji, to jednak wart wskazać, że właściwie wykorzystana daje bądź dobre efekty.

E-mail marketing daje doskonałe efekty wtedy, gdy stosowany jest w celu wysyłania informacji reklamowych do osób zainteresowanych ich otrzymywaniem. Właśnie dlatego najlepiej wykorzystywać go do przekazywania newsletterów, na przykład z nowościami, promocjami, kodami rabatowymi.

Content marketing

Do kategorii jak digital marketing zaliczany jest również content marketing. To nazwa stosowana do opisu różnych metod promocji skoncentrowanych na prezentowaniu wartościowych informacji.

Content marketing obejmuje między innymi prowadzenie bloga internetowego dla firmy, przygotowywania poradników – nie tylko w formie tekstowej, ale także wideo. Również metoda ta wykorzystuje infografiki, podcasty, wywiady. Prezentowane informacje mają być dla klienta atrakcyjne, zachęcające do dokonania zakupu. Pozwalają również na budowę profesjonalnego wizerunku.